O-festivalen 2026 - Trondheim

Postet av Raumar Orientering den 24. jun 2026

En flott helg i Trondheim under O-festivalen der Raumar stilte med 19 løpere. Helga startet med sprint på Sverresborg Folkemuseum, som inneholdt teknisk krevende orientering med kunstige sperringer, tunge bakker og vanskelige veivalg. Anders Kronberg ble vår beste på en sterk 8 plass i H60. Lørdag var det mellomdistanse i Bymarka fra Tunga gård. Krypfuru skapte krevende fremkommelighet og orienteringsferdighetene ble satt på prøve. Oline ble vår beste på 9. plass i D19-20. Amalie har hatt en flott progresjon i år og gjør nok et flott løp og får en fin 11. plass i D15. Raumar stilte et flott lag til start på lagkonkurransen med Vilja, Trygve, Edvin og Hans fra Rudsbygd. Lagkonkurransen ble gjennomført som poeng-o på en time med ingredienser som bevegende geit og vannpost.

 

Søndag var det langdistanse i Bymarka fra samme arena i flott terrenget preget av raske trøndermyrer og bratte stigninger der mange høydemetre skulle forseres. 15-16 år og junior hadde jaktstart der Oline gjorde et flott løp og forsvarte 6. plassen hun startet ut som. Etter en travel vår på mange fronter var dette en fin opptur og avslutning på årets Norgescup sesong for Oline sin del. Anders gjør sitt beste World Ranking Event løp noensinne der han med sykdom i kroppen og bom i starten kvikner til og leverer en sterk siste halvdel. Anders løper seg opp fra 93. til 58. plass og taper kun få minutter til toppløperne siste halvdel. Øistein gjør et stabilt løp og blir nummer 66, også han med sykdom i kroppen. Christoffer gjør sine beste WRE løp noensinne denne helga og løper inn til en flott 76. plass på langdistansen som høydepunktet, noe som bekrefter at han har tatt store steg de siste årene. Erik Næss får en fin 14. plass i H65.

 

God stemning på arena og i teltet alle dager. På lørdag kveld samlet vi oss for felles pizza og sosialt samvær på Peppes. Alt i alt en strålende helg i Trøndelag, med et mildt og lett skiftende trøndervær på plass. Vi håper på enda flere Raumar løpere til neste år når O-festivalen arrangeres i Halden.


Klara på sprintenAmalie på sprintenEmma på mellomdistansen

Christoffer på mellomdistansenJenny ut fra start på langdistanse jaktstartØistein på langdistansen

Oline på sistepost langdistansen

Vilja, Trygve, Edvin og Hans før lagkonkurransen

Anders i innspurten på langdistansen






Pål og Anders diskuterer veivalg etter sprintenO-festival geitaBåtbygging og båtrace

Mange lure beitedyr på arena

Teltstemning

Besteforeldre Eva og Anders Taraldrud og barnebarn Emma




Bilder tatt av Per Ivar Skinderhaug, Freidig Orientering, Anders og Line.


Logg inn for å skrive en kommentar.